Odstěhovala jsem se do Francie

10:42

Ještě teda ne natrvalo, ale na nějaký čas ano. Jestli už mě sledujete nějaký čas, určitě vám neuniklo, že jsem kdysi s velkým nadšením a zápalem psala o všem, co se týkalo Francie. Francii jsem vždy milovala, snila o ní, o bagetkách, makronkách, všem těch dortech, levanduli a třeba i o francouzském manželi, co si mě jednoho dne vezme. Ale rozhodně jsem snila i o tom, že bych se sem na nějaký čas odstěhovala a okusila ten pravý život po francouzsku.


Tahle moje "posedlost" se datuje už nějaký ten čas zpátky. Řekla bych, že to klidně už bude i třeba 7 let, možná i 8, kdy jsem si poprvé v knihovně půjčila knížku s příznačným názvem Francouzky netloustnou a zamilovala jsem se nejen do samotné knížky, ale i autorky a i všeho co se týkalo Francie. Následně tato mánie pokračovala i u mé tety. Jedna s druhou jsme vždy nadšeně o těchto věcech klábosily, předávaly si různé informace a tipy na nové knihy o Francouzkách. U mě se tato láska stupňovala čím dál tím víc a víc a neustále mě přepadala touha být jako ony. A kdykoliv vyšla jakákoliv nová kniha s podobnými rysy a třeba čirou náhodou se blížily moje narozeniny či Vánoce, ihned jsem věděla, co si přát.


Má láska k Francii se prohloubila ještě více v momentě, kdy jsem poprvé viděla film Julie a Julia, nutno říci, že do teď se toho filmu nemohu nabažit a mohla bych se na něj dívat neustále pořád a pořád dokola. A tak jsem se na jaře minulého roku, rozhodla, že se do té mé vysněné Francie na celé léto odjedu. Totiž chápejte to tak, byla jsem single a představa, že budu celé léto doma, mě opravdu neuvěřitelně šíleným způsobem děsila. Po těch letech jsem už ani nevěděla jaké je to být sám a neuměla jsem si to ani představit a proto jsem se rozhodla, že si konečně tento sen splním. Nakonec jsem to odpískala se slovy, že je to totální blbost, protože akorát utíkám sama před sebou a nic se tím nevyřeší. A tak čas plynul dál a já stále snila o mé milované Francii dál.


Pak jsem se ocitla ve Švédsku na jaře tohoto roku. V domě, kde jsem bydlela měl pokoj hned vedle mě Francouz (náhoda?) a dole bydlela holka, co uměla mluvit francouzsky (že by další náhoda). Ostatně s lidmi z Francie, jsem se vždy po celou dobu pobytu velice ráda sdružovala a užívala si jejich přítomnost. Ale už před samotnými Vánocemi jsem si začala pohrávat s myšlenkou, že letos už to teda konečně udělám a pojedu sem! Nápadů, jak to udělat jsem měla několik, ale potom mi přišlo jako nejvýhodnější sem odjet jako au-pair. Práce to není nijak složitá, nebudu muset řešit bydlení, stravu, dostanu se do francouzského prostředí a budu přímo u samotného zdroje a uvidím, jak to všechno vlastně funguje a je.


A někdy v květnu jsem se pustila do hledání a během asi dvou nebo tří dnů jsem měla vybráno a akorát jsem si domlouvala termín na pohovor na skypu. Všechno klaplo a hned zkraje července jsem odlítala do Marseille. Plná nadšení a radosti, jaké to celé bude, jak bude všechno úžasné a jak budou všude vonět levandule. V ruce jsem držela mobil, celá nažhavená začít tu používat Tinder, který jsem si dva týdny před odletem založila doma s vidinou seznámit se s nějakými novými lidmi (případně s mým potencionálním francouzským manželem haha).


A tak uběhlo pár dní, pár týdnů a já už jsem tu skoro měsíc. Musím říci, že Francie není úplně taková, jak jsem si ji celou dobu představovala, ale přesto všechno je krásná (víc se o tom rozepíšu zase někdy jindy). A Tinder? Tak na ten už jsem rezignovala, buď je plný imigrantů a nebo lidí, co anglicky moc neumí, ale na rande jsem tu už byla 3x! Učím se tu spoustu novým věcem, najít cestu zase sama k sobě, mít se ráda a víc si naslouchat. Zkrátka, přes to všechno jsem tu stále šťastná. :)

You Might Also Like

10 komentářů

  1. Pamatuji si na doby, kdy jsi psala články z francouzské série, moc ráda jsem je četla :) Jsem ráda, že sis splnila sen, Domi

    Černé šaty ze Zootu & lodičky na louce

    OdpovědětVymazat
  2. Gratuluji k rozhodnutí splnit si sen. Tak to má být. Držím palce a těším se na článek o pocitech atd.
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
  3. Ja by som sa tiež chcela aspoň na nejakú chvíľu odsťahovať do zahraničia a nabrať tak nové skúsenosti. Neviem však, či by som na to momentálne mala odvahu, preto ťa veľmi obdivujem! ♥

    OdpovědětVymazat
  4. To je super, že se ti to takhle vyplnilo a vše ti vyšlo :)
    Těším se na další články o životě ve Francii :)

    OdpovědětVymazat
  5. Veľmi obdivujem to, že si sa tam vybrala a tak si zároveň aj splnila sen :)

    ORLLING

    OdpovědětVymazat
  6. To je skvělé! Přeju ti tam hodně štěstí. Vypadá to tam opravdu krásně :)

    OdpovědětVymazat
  7. Waw ty máš, ale guráž, ja vlastne nejak vysnívanú krajinu nemám, ale niekedy by som chcela tiež vyskúšať život v zahraničí...len sa toho dosť bojím, takže ostávam stále radšej na Slovensku a rozmýšľam o budúcnosti.
    LIFE IN PICTURES BY LU

    OdpovědětVymazat
  8. ó, odsťahovať sa tak ďaleko... odvaha, ktorú obdivujem! :).
    čo sa týka tindru, tak úplne chápem! :D. ale nevzdávala by som to! ja som svojho milého spoznala práve cez tinder a sme spolu takmer rok a pol šťastní! :).

    KEJMY ♥.

    OdpovědětVymazat
  9. Páni, to je skvělý! :)Ještě jsem nikdy ve Francii nebyla, ale rozhodně se tam chci podívat.
    Je skvělé, že takhle budu mít jiný pohled na Francii ještě před mou "budoucí" cestou.:D

    OdpovědětVymazat

Počet zobrazení stránky