Kanelbullar | Cinnamon buns | Skořicový šnek

8:00

První věc, kterou si mě Švédsko ihned po mém příjezdu dostalo, byla FIKA. Fika znamená dát si šálek kávy/čaje a k tomu vždy něco dobrého a být při tom obklopen lidmi, které máte rádi, sdílet společně všechny radosti, historky, drby, nadšení a takhle to dělat i klidně třeba 3x denně. Dostalo nás to všechny a s holkama jsme pravidelně pořádali naši drbací fiku každý týden. K fice by samozřejmě nemělo chybět něco typicky švédského. Jelikož čoko koule z Ikei už byly ohrané, ráda jsem vyzkoušela kanelbullar neboli tzv. cinnamon bun, do kterého jsem se zamilovala. A když jsem potom ještě vyzkoušela vanilkovou verzi s mandlemi tzv. toscabullar, mohla jsem se zbláznit, jak to bylo dobré! Po návratu domů mi to neuvěřitelně chybělo a hned třetí den jsem si je musela upéct a tady vám přináším recept na onu dobrotu :)


Budete potřebovat (asi 26 kusů):
  • 650 g hladké mouky 
  • 330 g mléka
  • 125 g nesoleného másla
  • 80 g cukru
  • 2 vejce
  • 15 g droždí
  • půl lžičky soli
  • lžička kardamonu
náplň
  • 160 g nesoleného másla
  • 2 lžičky skořice
  • půl lžičky kardamomu 
  • 150 g cukru
  • perlový cukr na ozdobu

1. Rozehřejte máslo, přilijte k němu mléko, tím se máslo tak akorát ochladí a chladné mléko z lednice ohřeje. Rozdrobte do směsi droždí, přidejte cukr, vejce, kardamon, přisypejte mouku a vyhněťte hladké nelepivé těsto a nechte hodinu zrát. Čím déle budete hníst, tím lépe, neboť aspoň tak mi to bylo prozdrazeno ve Finsku, pokud máte robota, prý tam těsto klidně nechte i hodinu hníst. Rozdíl je opravdu znát. Jednou jsem to hnětla jen chvilku a po druhé půl hodiny. Rozdíl byl znatelný a těsto bylo mnohem víc vláčné!

2. Na náplň budete potřebovat povolené máslo, takže ho nedávejte do lednice, zkuste na to nezapomenout. Lze ho i rozehřát, ale těsto pak rychleji kyne a hůř se s ním manipuluje. Jednoduše máslo nechte povolit a utřete s cukrem, skořicí a kardamomem.

3. Těsto po vykynutí rozdělte rozválejte na necelý půl centimetr a potřete máslovým krémem. Zaviňte a nakrájejte na šneky vysoké cca 2 cm - tím pádem vám vzniknou jednoduší korvapuusti. Klasické kanelbulle, jež můžete vidět na fotce, se motají přibližně takto.

4. Naskládejte na plech vymazaný máslem a vysypaný moukou nebo vyložený pečicím papírem. Troubu rozehřejte na 200 stupňů a nechte mezitím šneky dokynout. Posypejte perlovým cukrem nebo nechte jen tak a dejte péct na cca 20 minut.


Bon apétit!

PS: Ještě se omlouvám, že jsem vás včera trochu zmátla článkem, který jsem omylem publikovala, někteří z vás ho viděli. Jen jsem si ho chtěla předem napsat a omylem jsem ho publikovala a přišla jsem na to náhodou až druhý den ráno. Jsem ve Francii, nejsem v ČR, ale mám v plánu se vrátit na pár týdnů domů. Brzy, vám prozradím vše. 

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Já sem snad přestanu chodit, pořád nějaké články s jídlem a já to všechno chci ochutnat!:D Stejně mě udivuje jak si pořád hrozně štíhlá, když vezmu v potaz, co podle článků všechno sníš. Já se takhle ládovat tak už se kutálím!:D ŽIvot není fér!:D

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadají úžasně, recept si hnedka ukládám a co nejdříve zkusím :)

    OdpovědětVymazat
  3. Takéto škoricové pečivo milujem! <3

    OdpovědětVymazat
  4. Ňááám, úplně jsem na to dostala chuť :-P

    OdpovědětVymazat

Počet zobrazení stránky